Będziemy tutaj publikować propozycje zabaw z dzieckiem. Zapraszamy do systematycznego śledzenia artykułów.

Miłej Zabawy  🙂

„Trzy kubeczki”

Wiek: 2-4 lat

Co należy zrobić:

Przygotuj trzy pojemniki (np. po jogurcie) oraz mały przedmiot, który można łatwo pod nimi ukryć, może to być moneta lub piłeczka. Umieść przedmiot pod kubeczkiem, wyraźnie pokazując dziecku pod którym kubeczkiem będzie się on znajdować. Następnie zmień ułożenie kubeczków i zapytaj: „Pod którym kubeczkiem znajduje się moneta?” Zmieniajcie się rolami, by także dziecko ukrywało przedmiot pod kubeczkiem.

 

„Nauka przez odbijanie piłki”

Wiek 4-6 lat

Co przygotować:

Ta gra wymaga fizycznej aktywności i może być wykorzystana przy uczeniu alfabetu, pisowni, dodawania a później także tabliczki mnożenia. Potrzebna jest tylko piłka.
Weźmy np. alfabet – wymyślcie imię zaczynające się na literę „A” i coś do sprzedania, np.:

A nazywam się Adam i sprzedaję ananasy,

B nazywam się Basia i sprzedaję buraki,

C nazywam się Cezary i sprzedaję cukierki.

Za każdym razem, gdy wypowiadacie te słowa dziecko odbija piłkę.

 

„Małpka mówi”

Tłumaczymy dziecku zasady gry. Dziecko ma naśladować twoje ruchy, jeśli poprzedzisz je słowami „Małpka mówi”. Natomiast jeśli pokażesz czynność bez wypowiedzenia słów „Małpka mówi”, dziecku nie wolno się ruszyć: np. Małpka mówi : „Połóż rękę na głowie”-dziecko musi naśladować ten ruch. „Opuść rękę na dół”-ręka musi zostać na swoim miejscu Bądź twórczy w tej grze, „pełzaj jak wąż”, „bądź miękki jak miś”, „wzbij się do góry jak orzeł”, „udawaj, że jeździsz na łyżwach”, „bądź sztywny jak robot” Jak to pomaga dziecku w nauce: dziecko musi nie tylko zwracać uwagę, ale także wytężać swą wyobraźnię, kiedy mówisz np. „Małpka mówi: udawaj, że chodzisz po gorącym piasku”, „bądź podekscytowany”., „bądź smutny”.

 

„Karciana matematyka”

W tali kart zostaw tylko karty z liczbami. Podziel karty na dwie równe części i przed każdym graczem połóż połowę kart kolorem w dół. Gracze jednocześnie odwracają górną kartę ze swojego zestawu. Wyższa karta wygrywa, ale gracz musi domagać się przyznania mu punktu. Oczywiście dziecku należy dać dużo czasu na określenie, która karta jest wyższa. Można grę utrudnić powyżej 5 roku: gracze odejmują od liczby wyższej – niższą. Wygrywa ten, kto pierwszy poda wynik. Zabawy zaczerpnięte z zestawu zabawy fundamentalne .