Każdy z Nas, od czasu do czasu, chciałby poczuć się dzieckiem….Czemu nie…

Oto kilka propozycji zabaw, które mogą umilić wolny czas i pobudzić do działania —>nie tylko dzieci:)

I. ZABAWA W DOMU:

a) LUSTRO

Dobieramy się w pary. Zadaniem osoby A jest odwrócić się tyłem do osoby B. Osoba B ma za zadanie w przeciągu kilkunastu sekund stworzyć jakąś śmieszną minę
.( RODZICE—> im trudniejsza mina, tym więcej mięśni używa dziecko w celu jej odwzorowania:)….dziecko, nieświadomie, ćwiczy mięśnie twarzy)
Osoba A odwraca się do osoby B i jej zadaniem jest dokładnie odzwierciedlić minę zaprezentowaną przez osobę B. Oczywiście zmieniamy się w parach.

b) ZGADNIJ O CZYM MYŚLĘ

Na początku zabawy, ustalamy, kto będzie wymyślał rzecz, a kto odgadywał. ( W każdej zabawie z dzieckiem, dobrze jest, na początku, ustalić zasady zabawy)
Przygotowujemy 5 kartek( tzw. kategorii). mogą to być takie kategorie jak: zwierzęta, owoc, warzywo, zawód, ogród itp
Kartki, z kategoriami, możemy wspólnie przygotować z dziećmi:)
Osoba, która będzie wymyślać wybiera kategorię z której wybierze jedną rzecz i o niej pomyśli. np. KATEGORIA ZWIERZĘ—> wymyśla sobie RYBA, (NAJWAŻNIEJSZE BY NIE ZDRADZIŁA O CZYM MYŚLI:) )
Osoby odgadujące , kolejno,mogą zadawać po jednym pytaniu np. Czy to zwierze jest duże? Czy pływa? Czy ma ogon?
Osoba, wymyślająca( jakąś rzecz) może odpowiadać tylko : TAK/NIE
Osoba, która odgadnie , losuje kategorię i wymyśla do niej pasującą rzecz.

II NA ZEWNĄTRZ

a)TOR PRZESZKÓD
Zróbmy niezbyt długi ale różnorodny tor przeszkód, np. przeskakiwanie pomiędzy patykami, wskakiwanie jedną nogą na kartkę papieru, przechodzenie przez tunel zrobiony z koca itp. W tym zadaniu warto wykazać się inwencją twórczą, ale także poprosić dzieci o stworzenie własnych przeszkód.

b)POSZUKIWANIE SKARBÓW

Prosimy, by dziecko, wybrało jakąś jedną ulubioną zabawkę. Wybieramy się na ogród, plac zabaw bądź inne miejsce na tzw. „świeżym powietrzu”. Ustalamy: kto będzie szukał, a kto będzie chował i podpowiadał. Osoba A, chowa przedmiot( zabawkę wybraną przez dziecko). Osoba B, nie może podglądać. Osoba A podpowiada, gdzie ta rzecz, może być ukryta np. :„Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie szukający ma przejść.

 

Autor: Katarzyna Jaszczyszyn