Już od stycznia starszaki z Grupy IV rozpoczynają cykl zajęć z elementami KINEZJOLOGII. Prowadzić je będzie wychowawca grupy Pani Justyna Awdziej.

Kilka słów na temat KINEZJOLOGII 🙂

Kinezjologia Edukacyjna- jest określana jako Gimnastyka Mózgu ( ang. Brain Gym). Metoda ta oparta jest na badaniach klinicznych prowadzonych przez dr. Paula Dennisona i jego żonę Gail Dennison. Metoda ta wspiera przez ruch: proces uczenia się, skoordynowanie działania obu półkul mózgowych, koncentrację, pamięć. Ćwiczenia te są szybkie, zabawne i energetyzujące. Najlepsze ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym to:

  • ruchy naprzemienne- dotykanie prawą ręką lewego kolana i lewą ręką prawego kolana. Ćwiczenie usprawnia: przekraczanie środkowej linii ciała; uaktywnienie obu półkul; koordynacja wzrokowo-ruchowa.
  • kreślenie ,,leniwych ósemek”- rysowanie, bądź wodzenie palcem po kształcie leżącej ósemki (znaku nieskończoności).Ćwiczenie usprawnia: koordynacja wzroku; integracja półkul mózgowych; ćwiczenie mechanizmu czytania z lewej do prawej.
  • słoń- wyciągamy rękę do przodu, kładziemy głowę na ramieniu wyciągniętej ręki, stajemy w małym rozkroku z nogami lekko ugiętymi. Następnie rysujemy ręką duże ,,leniwe ósemki” nie odrywając ucha od ramienia, wodząc wzrokiem za dłonią. Ćwiczenie usprawnia: przekraczanie środkowej linii ciała; ułatwia koncentrację, zapamiętywanie, słuchanie, twórcze myślenie.
  • kapturek myśliciela- dużymi palcami i kciukiem chwytamy małżowinę uszną i masujemy ją odciągając ją do tyłu ściskając. Masaż taki wykonujemy od góry przesuwając się w dół. Ćwiczenie usprawnia: słuchanie ze zrozumieniem.
  • punkty na myślenie- jedną ręką masujemy miękkie miejsce pod obojczykiem (po prawej i lewej stronie), a drugą rękę kładziemy na pępku. Ćwiczenie usprawnia: przekazywanie informacji od prawej do lewej półkuli; dotlenienie mózgu; ułatwia czytanie.

 

Ćwiczenia rozpoczynamy od wypicia szklanki wody, ponieważ: woda stanowi 76% ciężaru ciała, zwiększa pobór tlenu przez hemoglobinę, aktywizuje mózg dla elektrycznych i chemicznych reakcji między mózgiem a układem nerwowym. Ćwiczenia są wstępem, rozgrzewką przed zajęciami edukacyjnymi.

Opracowała Justyna Awdziej