Szanowni Państwo!
8 lutego rozpoczyna się kolejny etap budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. Wykonawca musi włączyć budowane torowisko w istniejącą sieć oraz zbudować nowe przystanki. Rozebrane zostanie istniejące torowisko oraz podbudowa, następnie przebudowywane będą sieci podziemne oraz budowane będzie nowego torowisko wraz z peronami przystankowymi. Planowane zakończenie robót to wakacje 2020 r.
W związku z pracami od 8 lutego czasowo zmienią trasy tramwaje i autobusy MPK oraz zmieniona zostanie organizacja ruchu dla samochodów osobowych. Objazdami pojadą tramwaje linii 0L, 0P, 6, 14, 23, 24, 31 i 32. Inaczej będą kursować także linie autobusowe 106, 122, 127, 144, 149 i 250. Od jesieni zmienionymi trasami jeżdżą także autobusy linii 148, 206 i 249.
W związku z przebudową placu i znacznie większym natężeniem ruchu tramwajowego na ulicy Krupniczej (po wyłączeniu ruchu tramwajowego na placu Orląt Lwowskich Krupniczą będzie jeździło nawet 40 tramwajów na godzinę) zmieni się także organizacja ruchu samochodowego. Kierowcy nie będą mogli już skręcić w lewo z Kazimierza Wielkiego w kierunku ulicy Krupniczej. Jadącym od strony placu Społecznego czy ulicy Traugutta zalecamy objazd w kierunku placu Legionów ulicami Podwale i Sądową.
Pojawi się też kilka zmian, które ułatwią przejazd kierowcom, MPK i poruszanie się pieszym. Na placu Orląt Lwowskich skorygowana zostanie sygnalizacja świetlna. Na pl. Strzegomskim wprowadzone zostanue ułatwienie dla autobusów skręcających w lewo, w kierunku ul. Strzegomskiej. Na ul. Strzegomskiej pojawi się dodatkowe oznakowanie, tzw. „języczek”, który dodatkowo poinformuje kierowców, w którym miejscu autobus musi zmienić pas by zjechać na przystanek. Na zjeździe ze Śrubowej w Robotniczą autobusy uzyskają pierwszeństwo.
Akcja informacyjna skierowana do pasażerów MPK i kierowców już wystartowała.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie https://www.wroclaw.pl/budujemy-tat i FB: Inwestycje we Wrocławiu #budujemyTAT
Najnowsze komentarze