Propozycja pracy plastycznej:

Stwórz swój własny zestaw kredek! – idealna praca na Dzień Kredki J

Będą potrzebne: kartka papieru A4, nożyczki i kredki

  • Kartkę ustawiam w pionie (krótki bok do siebie) i zwijamy ją w tak zwaną harmonijkę/wahlarz (około 3 cm zagiąć raz do przodu raz do tyłu)
  • Ustawiamy wahlarz pionowo. Obcinamy nożyczkami „do szpica” czubek kartki
  • Rozprostowywujemy naszą harmonijkę szpicami do góry. Co wam to przypomina? Płotek? Nie, to zestaw kredek!
  • Kolorujemy wybranymi kolorami nasze kredki (nie zapomnieć o pokolorowaniu czubka! J) I już, mamy swój własny zestaw kredek J

 

Ćwiczenia oddechowe:

 

„Chusteczka”

Dziecko siadzi przy stoliku i trzyma w rękach chusteczkę higieniczną. Dorosły prosi by dziecko:

  • położyło chusteczkę przed sobą na stoliku, nabrało w policzki powietrza i mocno na nią dmuchało
  • położyło chusteczkę na dłoni i ją zdmuchnęło
  • wzięło chusteczkę za dwa rogi i podmuchało pod chusteczkę, tak aby drugi koniec się unosił
  • przyłożyło złożoną chusteczkę do nosa, nabrało powietrza ustami, a wydmuchnęło po- wietrze nosem w chusteczkę
  • wyrzuciło chusteczkę do kosza

Ćwiczenia ortofoniczne:

„Śmieszki”

Dzieci naśladują sposoby śmiania się różnych osób:

  • dziecka – ha, ha, ha
  • dziadka – ho, ho, ho
  • cioci – hi, hi, hi
  • wujka – he, he, he.

„Mama i dzieci”

Dzieci naśladują dorosłego, który przedstawia ruchy i odgłosy zwierząt podczas opowiadania:

Ja jestem mamą, a wy moimi dziećmi.

  • Jestem mamą żabką, wołam swoje dzieci: kum, kum, kum – dziecko podskakuje i odpowiada kum, kum, kum).
  • Jestem mamą pszczołą i wołam swoje dzieci: bzzz – dziecko biega i macha dłońmi i odpowiada bzzz.
  • Jestem mamą bocianicą i wołam swoje dzieci: kle, kle, kle – dziecko chodzi z wysoko podniesionym kolanami i odpowiadają: kle, kle, kle.

 

Opracowała:

Karolina Przystalska